Jeg valgte at prøve talegenkendelse med det håb, at det kunne give ledige sekretærtimer. Selvom min sekretær ikke var glad ved tanken, besluttede jeg mig alligevel for at prøve. Allerede efter Henriks undervisning var jeg imponeret. Der var 0 fejl i mine første diktater og det er kun om aftenen efter en lang dag, at den laver fejl – eller jeg laver fejl.
Jeg sparer tid, da jeg ikke længere bruger tid på sende diktater til sekretæren og modtage dem igen til godkendelse. Desuden er jeg glad for at bruge systemets genvejskommandoer.
Talegenkendelse er en virkelig effektiv teknologi, som sparer mig en masse tid i mine arbejdsrutiner.
Før implementeringen af teknologien, oplevede vi ofte afskrivnings flaskehalse, hvilket resulterede i dynger af uskrevne patient noter.
Disse er nu elimineret, og patientjournalen er altid opdateret.
Den største fordel med talegenkendelse er, at patientdokumentationen øjeblikkeligt er tilgængeligt for kollegaer.
Det skaber en effektiv arbejdsgang og sikre en hurtigere, sikrere og effektiv behandling af patienten.
Regionerne har i tiltagende grad, begrænset omsætningsudviklingen i primær sektor. Hvis vi vil optimere indtjeningen i vores klinikker, er vi derfor tvunget til at se kritisk på vores udgifter. En væsentlig omkostning er sekretærtimer i forbindelse med manuel afskrivning, denne post kan helt elimineres med indførslen af talegenkendelse. Talegenkendelse gør det muligt, at allokere min sekretærs timer til andet klinisk arbejde, hvilket forbedrer rentabiliteten i min klinik. Ydermere er Cloud-løsningen økonomisk attraktiv, da anskaffelsesprisen ligger på et fornuftigt niveau.
Talegenkendelse har i den grad lettet min arbejdsdag, og samtidig reduceret min konsultations tid med ca. 3 minutter pr. patient. Hovedårsagen til at jeg valgte Max Manus Talegenkendelse var, at jeg havde PC belastningssyndrom i min højre arm.
Jeg havde gået til fysioterapi i næsten 2 år, uden synderlig forbedring. Allerede efter en måned med Talegenkendelse havde jeg ingen symptomer længere, og det har jeg fortsat ikke.
Jeg er tilfreds med brugen af Max Manus, da jeg sparer tid i journalføringsarbejdet, da jeg meget hurtigt kan konstruere notatet ved talegenkendelse.
Derudover er brug af fraser en stor fordel, da de med en kort talekommando sættes ind i journalen og herefter let og hurtigt udfyldes i de tomme felter.
Alt i alt må jeg sige, at jeg nødig vil undvære systemet!
Jeg er vel 85-90 % tilfreds med talegenkendelsen og formentlig mere, hvis jeg gjorde mig mere umage med at optimere det hele, indlære nye ord, tale tydeligt og diktere kommaer og andre tegn.
Korte diktater går bedst, længere afhandlinger eller mere almindelig tale kræver flere rettelser.
Vi har i klinikken anvendt MaxManus talegenkendelse i godt 12 år. Vi kunne ikke forestille os en hverdag uden dette hjælpemiddel. Alle større journalnotater dikteres i MaxManus og det er kun sjældent, at der er problemer med en korrekt gengivelse af det indtalte. Så både mit personale og jeg selv kunne ikke nå det samme og yde den samme service for vore patienter uden talegenkendelsen.
Kan kun anbefale dette glimrende hjælpemiddel!
Vi har haft talegenkendelse i klinikken nu i 13 år. Det letter det daglige arbejde betydeligt. Vi fik det, da vi var uden sekretær pga. dennes barsel. Vi kunne klare os med talegenkendelse og en klinikassistent i denne periode. Siden har vi ved brug af talegenkendelse sparet en halvdags sekretær stilling. Det kan godt være man finder at det er dyrt at få installeret talegenkendelse, men det har hurtigt tjent sig ind og er en stor lettelse i det daglige klinik arbejde.
Anvender talegenkendelse fordi det er en stor hjælp i den travle hverdag.
Journalnotaterne bliver mere udførlige og specielt er jeg glad for talegenkendelse når jeg skriver attester til kommunen.
Sparer mange sekretær timer!
Jeg afprøvede Max Manus’ talegenkendelsessystem, da jeg startede min praksis for godt tre år siden. Dengang syntes jeg, at systemet gættede for meget.
En kollega afprøvede det så i dette forår, og var begejstret. Det forlød fra Max Manus, at der var kommet ny ”motor” i systemet.
Jeg har derfor valgt at teste det på ny, og besluttede mig hurtigt for, at anskaffe det til fortsat brug.
Det virker rigtigt godt nu. Skriver det som jeg dikterer stort set fejlfrit og jeg benytter det hver dag i klinikken. Det er virkeligt nemt og rart i den kliniske dagligdag, at diktaterne skrives mens de dikteres og at arbejdsgangen omkring den enkelte konsultation derfor kan afsluttes i en arbejdsgang.
Denne nye version kan varmt anbefales til brug i speciallægepraksis.
Jeg anvender Max Manus, fordi det er tidsbesparende.
Jeg har brugt talegenkendelse siden jeg startede min egen klinik og anbefaler meget gerne dette værktøj.
I en travl fertilitetsklinik er en af de væsentligste funktioner telefonisk kontakt til patienterne som er i behandling.
Indførelsen af Max Manus talegenkendelse har givet os mulighed for at udvide vores telefontid med 2 timer dagligt i stedet for at beskæftige sekretær med skrivning. Dette har helt klart forbedret vore serviceniveau overfor patienterne.
Max manus systemet er der yderst sjældent problemer med, men sker det, er det vores opfattelse at problemerne bliver taget seriøst og meget hurtigt bliver afhjulpet.
Jeg har kun 1 problem med Max Manus: VI SKULLE HAVE VÆRET I GANG NOGET FØR”
Jeg er tilfreds med talegenkendelsessystemet fra Max Manus. Talegenkendelse gør, at jeg kan afslutte mine journalnotater med det samme efter konsultationen, eller gemme dem og gøre det senere, eller få sekretæren til at gøre det.
Hvis sekretæren læser korrektur, føler hun, det går hurtigere end hvis hun skulle skrive efter diktat.
Talegenkendelse medfører også, at jeg er mindre sårbar overfor etc. sygdom fra sekretæren.
Økonomisk er udgiften relativt hurtigt tjent ind ved evt. reduceret sekretær forbrug, samt muligheden for at allokere sekretæren til andre og mere udfordrende opgaver end at sidde og afskrive diktater hele dagen.
Vi er tre læger, der bruger talegenkendelse på klinikken, vil ikke af med det igen, talegenkendelse letter min arbejdsdag.
Løsningen fungerer godt, fordi det er hurtigere at tale end at skrive. Den primære fordel ved talegenkendelse er tidsoptimering. Talegenkendelse har også ergonomiske fordele. I hverdagen aflaster løsningen skuldre og nakke.
Der er god support fra Max Manus, og det vi mangler svar på, får vi svar på. Løsningen er meget brugervenlig, og med ordbanken kan den tilpasses den enkelte bruger
Det var fint med den hjælp, vi fik i opstarten. Den gjorde, at vi kom trygt i gang. Jeg vil helt klart fortsætte med at bruge talegenkendelse.
Jeg er virkelig glad for at bruge talegenkendelse i mit daglige arbejde.
Især fordi, jeg kan mærke en klar forskel for mine skuldre og nakke efter, at jeg er begyndt at anvende systemet. Også selvom, jeg ikke har brugt det så længe endnu, men allerede nu har jeg en fornemmelse af, at det er tidsbesparende – og det giver mig mere overskud i hverdagen.
Jeg er primært blevet mere effektiv. En sekundær gevinst er, at patienterne oplever en bedre og mere tryg konsultation, når de lytter til det jeg indtaler, og derefter kan nikke genkendende til den plan jeg resumerer.
Talegenkendelse har gjort, at jeg er blevet mere præcis, når jeg dokumenterer, og det går derfor langt hurtigere at lave et opfølgningsnotat. Nu slipper jeg for at have bunker liggende på mit skrivebord med sager, der mangler at blive dokumenteret.
Max Manus systemet, har intet mindre end revolutioneret min dagligdag. Efter årevis kamp med ordblindhed og slåfejl, kan jeg på superkort tid få en stort set fejlfri tekst. Det har lettet min dagligdag helt fantastisk.
Programmet fungerer 90 %, men det er let for os at lave brugertilpasninger, så vi er fortrøstningsfulde. Det nye program er langt lang bedre end det tidligere!